۱. فرهنگ ارائه خدمات متمایز به بیماران را برای پرسنل خود بهوجود آورید.
آموزش های لازم را جهت برقراری ارتباط موثر با بیماران و همچنین تکنیک های مدیریت ارتباط با بیماران، به کادر درمان خود، آموزش دهید.
تیم آموزشی مدیریت کلینیک Healthcare MBA این مطلب را برای شما انتخاب کرده است
۲. بیمارانتان را شگفتزده کنید.
با بیماران خود تماس گرفته و حال آنها را جویا شوید، از آنها بابت مراجعه مجددشان به مطب تشکر کنید، گاهی هدایای کوچکی به آنها داده و همیشه بیماران را از میزان اهمیتی که به سلامتی آنها میدهید، مطلع کنید و در آخر به آنها اطمینان دهید که هر آنچه در توانتان هست برای بهبودیشان به کار خواهید گرفت.
۳. در برطرف کردن مشکلات احتمالی کوشا باشید.
اگر بیماری از کار شما راضی نبود، سعی کنید علت نارضایتی او را شناسایی کرده و اشکال کار را برطرف کنید. گوش دادن، دلسوزی کردن، ابراز همدردی و تلاش برای حل مشکل، از جمله شیوههای موثر برای جلب دوباره رضایت بیمار است.