شروع ثبت نام ۲۰امین دوره مدیریت کلینیک
۶ خرداد ماه ۱۴۰۰
مقدمه
امروزه از کوچکترین مطب ها و کلینیک ها تا بزرگترین پاراکلینیک و بیمارستان ها جهت اداره و بهره وری به مدیریت اصولی و مطابق با شرایط خاص خود نیازمند میباشند.
لازمه مدیریت کلینیک و مدیریت مطب، برنامه ریزی وداشتن دیدگاهی کافی از اجرای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت، کلینیک میباشد.
برنامه ریزی برای مدیریت کلینیک و مدیریت مطب، علاوه بر آشنایی کامل بر امور درمان، نیازمند سایر فاکتورهای مدیریتی میباشد . از جمله منابع انسانی، قوانین و مصوبات وزارت بهداشت، سازمانهای بیمه، شناخت بافت جغرافیایی منطقه از لحاظ فرهنگی – اقتصادی ساکنین، آشنایی با قوانین قضایی و بهره مندی از مشاوران مرتبط، داشتن اطلاعات کافی در خصوص ابزارها و تکنولوژی به روز پزشکی و همچنین اطلاعات مهندسی و سازه لزوم هر گونه فعالیت درمانی فراتر از کلینیک که نیازمند اخذ مجوز های لازم از وزارت بهداشت از طریق معاونت های درمان مربوطه میباشد .
متاسفانه برخی از پزشکان و دندانپزشکان بدون بررسی های کافی و آگاهانه و عدم استفاده از تجربیات مشاوران، اقدام به تاسیس کلینیک کرده و از همان ابتدا درگیر مشکلات فراوان شده و ضمن پرداخت هزینه های غیر ضروری وقت گرانبهای خود را بیهوده صرف مینمایند.
بطور مثال در ساخت مرکز درمانی، ضمن لزوم رعایت قوانین و مصوبات وزارت بهداشت در ساختار فیزیکی و حریم ها، انتخاب موقعیت مکانی مناسب با نوع فعالیت از بدیهیات بوده و همچنین استفاده مفید از تمامی فضاها براساس نیاز های روز و همچنین لزوم دور اندیشی در امکان انجام تغییرات ساختمانی داخلی در آینده با کمترین هزینه و زمان و علی الخصوص بدون نیاز به دستکاری در تاسیسات زیربنایی ساختار، از ضروریات سرمایه گذاری در بخش سلامت میباشد .
گروه مشاوره سلیم خلیلی، همگام با دانشگاه ها و مدارس بین المللی کسب و کار، به عنوان نخستین و تنها برگزار کننده دوره های یک ساله مدیریت مراکز درمانی در ایران، می باشد.
دانشجویان با شرکت در این دوره، دانش مربوط به حوزه های استراتژی درمان، منابع انسانی، کیفیت، بیمارمداری، قیمت گذاری و… را در زمینه مدیریت مراکز بهداشت و درمان، کسب می نمایند.
گروه مشاوره سلیم خلیلی، تلاش خواهد کرد تجربیات خود و سایر همکاران داخلی و خارجی، در زمینه مدیریت کلینیک و مدیریت مطب به صورت طبقه بندی مطالب ضروری در دوره به اطلاع مدیران مراکز درمانی رسانده و کمک کوچکی در جلوگیری از اتلاف هزینه های غیر ضروری در امر سرمایه گذاری و بهبود راندمان اقتصادی متناسب کلینیک و مطب توام با رضایتمندی بیماران، برساند.
اهداف دوره مدیریت کلینیک و مدیریت مطب
• ارتقاء سطح نگرش، دانش و مهارت های مدیریتی پزشک و مدیران کلینیک در مدیریت کلینیک و مطب
• توانمند کردن پزشک و مدیران کلینیک به منظور ایجاد تحول در کلینیک و مطب خود و استفاده از بهترین تکنیکها و متدها برای مدیریت کلینیک و مدیریت مطب
• تبدیل شدن پزشک به یک پزشک کار آفرین در حوزه بهداشت و درمان
• توانمند شدن پزشک در ایجاد ارتباط موثر در چهار سطح بیمار، پرسنل، تامین کنند گان داخلی و خارجی
سر فصل های دوره مدیریت کلینیک و مدیریت مطب
• تدوین طرح تجاری Business Plan کلینیک و مطب
• مدیریت راهبردی کلینیک و مطب
• آشنایی با قوانین تجاری برای مدیریت کلینیک و مدیریت مطب
• مدیریت رفتار سازمانی و منابع انسانی در کلینیک و مطب
• مذاکره، شخصیت شناسی و زبان بدن
• قیمت گذاری خدمات پزشکی در کلینیک و مطب
• مدیریت ارتباط بیمار کلینیک و مطب
• بازاریابی کلینیک و مطب
• بهره وری و مدیریت کیفیت در مدیریت کلینیک و مدیریت مطب
• تبلیغات و برندینگ در مدیریت کلینیک و مدیریت مطب
• طراحی داخلی در مدیریت کلینیک و مدیریت مطب
مدت زمان دوره مدیریت کلینیک و مدیریت مطب
دوره مدیریت کلینیک و مدیریت مطب در ۱۲ جلسه ۹ ساعته (هرماه در یک پنج شنبه و جمعه) برگزار می گردد و ۶ ماه به طول می انجامد.
شرایط دوره مدیریت کلینیک ومدیریت مطب:
-
سرفصل های آموزشی هر ماه یک بار در روز پنج شنبه و جمعه به مدت ۹ ساعت تدریس خواهد شد.
-
در طول برگزاری دوره مدیریت کلینیک کتب، جزوات، فیلم های آموزشی و هر نوع وسیله کمک آموزشی، مورد نیاز دانشپذیران تهیه و به آنها تحویل داده خواهد شد.
-
در مدت زمان برگزاری دوره مدیریت کلینیک، پذیرایی، ناهار و دو وعده پذیرایی صبحگاهی و عصرانه برای دانش پذیران در نظر گرفته شده است.